Vår mysiga fikahörna

Föreningen

Vävstugan startadesa 1969 av Anna Helen Göransson. Här kunde hennes väninnor komma och väva

Föreningen har funnits sedan 2003.  Med våra cirka 60 vävstolar är vi en av landets största vävstugor.

Hjälps åt

Vi hjälper varandra mycket. På bilden ovan får Lisbet hjälp av Gunnel och Ulla med att hitta fel i en drällduk.
När vi ska sätta upp en ny väv turas vi om med detta arbete.
En del av tiden vi är i vävstugan går åt till trevlig samvaro. Naturligtvis fikar vi tillsammans. Föreningen håller med kaffe, the, smör, ost och knäckebröd. Kvällsgruppen har också mjukt bröd, något pålägg och en grönsak. Detta turas vi om att ta med.

Utrustning

I vävstugan finns all utrustning som behövs. Det finns varpor, pådragningskneckt, garnvindor, spolmaskiner mm. På bilden till vänster ser du vävskedar i olika längder och täthet.

Det finns också en mängd garn att välja mellan som bomullsgarn, lingarn och ull.
Om man har eget garn går det bra att använda det också.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång